26 Temmuz 2011 Salı

AYKUT OĞUT 2. KİTAP / AYNALI KİTAP


Kitabın Arka Kapak Yazısı

Birisi bana "Aykut, hayatında öğrendiğin ve değişmende, başarılı olmanda sana en çok yardımı olan şey neydi?" dese, şunu söylerdim:

"Hiç kimsenin doğrusunu körü körüne takip etmemek! Kendi doğrumu, yani kendi gerçekliğimi ve onu YARATMA gücümü kullanmayı öğrenmek!"

Çocukken izlediğim bir karate filminde kahraman, hayatın sırlarını anlatan kitabı bulmak için düşer yollara. Canavarlarla dövüşüp yendikten sonra bir tapınağa ulaşır. Tapınakta kitabı korumakla görevli rahip der ki:

- İstersen hiç okuma bu kitabı, sadece koruyucusu ol. Çünkü içinde bulacakların hiç hoşuna gitmeyebilir.

Kahramanımız bir an tereddüt eder.

- Deme öyle müdür yaw, uzun yol geldim karıştırma kafamı. Hay Allah, şimdi bakmazsam hanım da çok kızar mahalleye dönünce.

Demez elbette ve kitabın sayfalarını çevirmeye başlar. Gördüğü şey sadece kendi yüzüdür. Çünkü her sayfa AYNADAN oluşmaktadır. O zamanlar hiç anlamamıştım ama 29 Sene sonra, gerçeğin aslında bu kadar BASİT olduğunu öğrendim ve kitabın kapağını ayna yapma fikri çıktı ortaya. "Ehh o zaman kapağı ayna olan bir kitaba bakıp, kendilerini gördüklerinde, ismine de OKUYUCU KARAR VERMELİ" dedik.

Doğrularınıza siz karar verin, kitabın adını bile siz koyun.

Hadi gelin sohbete kaldığımız yerden devam edelim. Alın çayınızı kahvenizi. Oturun yamacıma şöyle...

"Bir varmış bir yokmuuuuş..... Evvel zaman içinde bir evren varmııııııışş..............."

Okur Yazar Nane Şekeri kitap hakkında der ki…

Eveeeet, büyük bir hız ve keyifle okuduğum Aykut Oğut’un ikinci kitabının yorumu ile karşınızdayım efenim J

Yine aynı akıcı ve eğlenceli anlatım sizi bekliyor bu kitapta da.

Üstelik bu kitabı ne kadar tek başınıza okumaya çalışsanız da en az 4 kişilik bir ekibi oluşturuveriyorsunuz. Siz, Aykut Oğut ,Necati ve Ayten J

Evet, Aykut Oğut güzel güzel anlatıyor, siz hevesli mi hevesli okuyorsunuz.Bu akışa keyifli didişmeleri ile Necati ve Ayten de dahil oluveriyor.Necati ve Aytenle tanışmak için kitabı okumak şart J

İlk kitaptan bağımsızmış gibi görünse de birbirini takip eden bir seri .Öncelikle “Evrenden Torpilim Var” sonrasında bu 2. Kitap okunmalı. Birbirini tamamlayan bir anlatım var.

Evrenden Torpilim Var da olduğu gibi kendi tecrübeleri üzerinden anlatılmış Evren, düşünme şekilleri, egzersizler …

Bu kitabın bir başka özelliği adının olmaması ve üzerindeki ayna ile gayet janjanlı bir görüntüsünün olması.( Yanınızda taşımak için pek ideal olmuyor.Ben sakar biriyimdir, yanımda böyle şeyler taşımam. Evimde itina ile okudum.)

Evet, kitabın adı yok!

Okuduklarımızdan,uygulayabildiklerimizden,yola çıkarak herkesin kendine göre bir isim bulması bekleniyor.Ben de buldum bir isim ama bunu kendime saklayacağım. Sizler de kendi kitap adınızı kendiniz bulunuz J

Kitabın akışında ara ara aynaya bakmanız da isteniyor.Ben de baktım ve ela gözlerime bir kez daha vuruldum. ( Sanırım amaçlanan bu değildi ama neyse… J)

İşim nedeni ile katıldığım bir eğitimin sonunda eğitmen çok hoşuma giden bir şey söylemişti.”Bu eğitimi hepiniz tamamladınız. Ama her biriniz anlatılanları alabildiğiniz ölçüde hayatınıza geçireceksiniz,egzersizleri yaptıkça gelişim göstereceksiniz” demişti.Bu kitapta anlatılanlar da aynen bu şekilde .Önerilenleri tam anlamıyla uygulayabildiğinizde belki çok büyük hayallerinizi gerçekleştirebileceksiniz.Belki de saçma bulup ( okumadan saçma buluyor da olabilirsiniz) alıp bir kenara atabilirsiniz.

Ama ben şunu söylemeden edemeyeceğim.Aykut Oğut’un okuduğum iki kitabı için de bana kalırsa söylenebilecek en kötü şey ” dediklerinin hiçbirine inanmıyorum ama kitabı çok eğlenerek okudum “ olacaktır.

Merak edenlere, dur bir de ben bakayım neymiş bu diyenlere

Keyifle okumalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder