5 Temmuz 2011 Salı

FOTO ATLAS – YAZ 2011


Bu dergiyi ilk kez alıyorum.Son zamanlarda fotoğrafçılıkla uğraşmaya başladım ve bu konuda kitap, dergi ,internet forumları falan ne varsa okumakla meşgulüm.Bu işi kendi kendine öğrenme isteğinde olduğum için bu tip yayınları çok inceliyorum.

Şu ana kadar okuduğum dergilerin çoğunda bol bol lens ve makine tanıtımlarını, fotoğraf ekipmanlarının tanıtıldığını gördüm.Bu hem benim gibi henüz yolun başındaki biri için kocaman bir yığın oluştururken hem de elimdeki setin ne kadar eksik olduğunu düşünmeme neden oldu.Bu tip dergileri incelediğinizde kendi seviyenizi unutup sürekli şunu da almalıyım, bu olmadan olmaz gibi düşüncelere kapılıyorsunuz.Gerçeğinizden uzaklaştırabiliyor.Belki sonra yol kat ettiğimde o dergileri de düzenli takibime alırım.

Foto Atlas’ı ise onlardan daha farklı buldum.Sizi derginin içinde bir market beklemiyor. Aksine size vizyon ve bilgi katabilecek fotoğrafçılık yazıları var.Ve tabiiii muhteşem fotoğraflarJ

Ören yeri çekimlerini ben de çok sevdiğim için bu ay bu konuda yazılmış bir yazıyı çok beğendim.

10 ayrı fotoğraf sanatçısının çekimlerinde hangi lensleri ve neden tercih ettiklerine dair yazdıkları yazı da çok faideli idi.

Bir de Özel Koleksiyon serisinden Gezi Fotoğrafları Nasıl Çekilir isimli kitapçık hediyesi var.Bu kitapçığı henüz okumadım şöyle bir göz attım. O da çok yararlı gibi görünüyor.Ben Atlas’ın bu kitapçıklarından çok faydalanırım.Hatta bu kitapçık ekine bakıp  o ayki dergi başlıklarına bakmadan dergiyi aldığım da çok olmuştur J

Sadece derginin piyasaya çıkış dönemlerini anlayamadım.Üzerinde YAZ 2011 olarak belirtilmiş.Yıl içinde çeyrek dönemlerde çıktığını düşünüyorum ama sayı 12 demiş.Bu dergi o kadar eski mi?

Bilen varsa bana da söyleyebilir mi?

Keyifle okumalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder