3 Temmuz 2011 Pazar

ATLAS - TEMMUZ 2011


Bu Pazar günümü tam anlamıyla Atlas dergisinin Temmuz sayısı ile dolu dolu geçirdim.Süperdi.Tavsiye olunur J

Elimde dergi yattığım yerden bir sürü yere gittim yine.Gezdim, fotoğraf çektim,gittiğim yerlerdeki insanlarla sohbetler ettim.

Atlas Dergisi Temmuz ayı sayısında neler bulabilirsiniz?

İçerikten önce eki ile başlamak istiyorum çünkü bu ayki eki Tatil Atlası J

Türkiye’de görülmesi gereken belli başlı yerlere ait konaklama, yeme içme, irtibat ve gezilecek noktaları ile ilgili çok güzel hazırlanmış bir rehber.İlk işim hiç üşenmeden kaç yer tanıtılmış ve ben bunlardan kaç tanesini gezmişim diye saymak oldu.Toplam 158 yer önerilmiş ben bunların 49 ‘unu görmüşüm.Biraz hayal kırıklığına uğradım.En azından yarısını falan bulur sanmıştım ama öyle değilmiş. Özellikle Karadeniz bölgesinde nerdeyse sınıfta kalıyordum.Çoğu yeri görmemişim.Şimdi gezme plan ve hayallerime daha çok yer ve öncelik vereceğim J

Gezmek falan deyince, hele bir de gezme konusunda pek bereketli bir yıl geçirmeyince böyle elime geçen ilk gezi rehberinde klavyeme kuvvet yazıyor da yazıyorum .

Hızlı bir şekilde bu ruh halinden sıyrılarak dergi içeriğinden bahsetmeye geçiyorum.

Dergideki konuları açıkçası seçerek okudum.Bazılarına göz gezdirdim sadece.

Öncelikle Gökçeada’da Sörf Tutkusu yazısında başlıktan da şıpadanak anlaşıldığı üzere Gökçeada’nın sörf açısından önemli bir merkez olmasından bahsediliyor.Gökçeada’yı detaylı bir şekilde gezmiş ama mevsimi uygun olmadığı için denizine girememiş biri olarak yazıyı okurken hiç zorlanmadan kendimi Gökçeada’da buluverdim J

Sayfalarda ilerlediğinizde Kütahya’daki siyanür faciasında son gelinen noktayı güzel ve net bir özetle buluyorsunuz.Şimdi gündemde değil ama artık hayvan ölümlerinin başladığı ve insanların hastaneye kaldırıldığından bahsediliyor.

Dedim ya daha çok ilgimi çeken yazıların tamamını okudum diye.Amasra’da yapılması planlanan termik santral projesinden haberdar oldum.Bu proje için 3 bin 500 dönümlük bir ormanın feda edilmesi gerektiği belirtilmiş.Bakalım bu çalışma ne yönde ilerleyecek?Bu konuda bir platform oluşturulmuş.Platformun internet sitesi : www.bartinplatformu.org.

Derginin içinde hoplaya zıplaya ilerlerken okuduğum sıradaki yazı Mardin Midyat’a bağlı Mercimekli ( eski adı Hebsınes) köyünde yaşayan çok kültürlülüğümüzün örneklerinden Mıhellemiler ile ilgili yazıda duruverdim okumak için.Kültürel yapıları, günümüzde geleneklerini yaşatma şekilleri anlatılmış bu yazıda.Ayrıca Mıhellemiler’in dünyada yaşadığı ve güçlü olduğu ülkeler de belirtilmiş.Hiç bilmediğim bir konuydu benim için aynı ülkede yaşadığımız kültürleri tanımak adına faideli oldu.

Konya –Karaman bozkırlarının son yıllardaki yağışlarla nasıl yeniden eski verim ve güzelliğine kavuştuğu Bozkır’ın Dirilişi yazısında anlatılan bir başka konu.Burada fotoğraflar çok güzel.

Ve en son olarak bu yıl 400.doğum yılının kutlandığı Evliya Çelebi’nin gözünden İstanbul’un Tılsımları işlenmiş.İstanbul’u düşmalarından koruyan bu tılsımların neler ve nerelerde olduğu,şehri nasıl koruduğu anlatılmış.Çok keyif alarak,çok ilgilenerek okudum Tılsımlarla ilgili yazıyı da.

İşte 1 günde böyle Türkiye’nin çeşitli yerlerine gidip,hiç bilmediğim kültürlerle tanıştım Atlas Dergisi Temmuz sayısı ile birlikte.Ben çok iyi vakit geçirdim. Okumak isteyenler olur ise;

Keyifle okumalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder