1 Ağustos 2011 Pazartesi

AÇLIK OYUNLARI - 1


Kitabın Arka Kapak Yazısı

'Bu kitaba o kadar bağımlı kaldım ki, yemeğe çıktığımda bile kitabı yanımda taşıdım ve masanın altında okumaya devam ettim. Hikayesi beni birçok gece uykusuz bıraktı çünkü bitirdiğimde bile, yatakta bu kitabı düşünmeye devam ettim. Açlık Oyunları kesinlikle büyüleyici.
—Stephenie Meyer

'Elimden bir türlü bırakamadım… Bağımlısı oldum.
—Stephen King

KAZANMAK ÜN VE TALİH, KAYBETMEK İSE KESİN ÖLÜM ANLAMINA GELİR. BU OYUNUN GALİBİNİN KARNI DOYACAK KAYBEDEN İSE ÖLÜMLE TANIŞACAK… AÇLIK OYUNLARI BAŞLASIN..İddia ediyoruz Açlık Oyunları'nın bağımlısı olacaksınız ve bir sonraki kitabı sabırsızlıkla bekleyeceksiniz…
Okur Yazar Nane Şekeri kitap hakkında der ki…

Açlık Oyunları serisinin ilk kitabı sahiden çok sürükleyici.

3 kitaptan oluşan bir seri.

Yine fantastik bir kitap ama okuduktan sonra içeriğinin size böyle sunulmasına karşın bana göre ucunda ölüm olmasa da benzer şeylerin örneklerini gerçek yaşamda görebildiğimizi düşünüyorum.

Açlık Oyunları, yaptıkları işlere göre sınıflanmış ( tarım, maden…) çeşitli mıntıkalardan her yıl kura ile seçilen 2 haracın ( biri kız diğeri erkek 2 yarışmacı ) alınarak bir arenaya getirilip ölümüne savaştırılmaları istenen oyunlar. Tek bir kazanan olmak zorunda ve bu kazananın galip olabilmesi içinde diğer tüm rakiplerini öldürmesi gerekiyor.

Tüm bu oyunlar da Capitol Halkı  tarafından büyük bir keyif ve heyecanla arenadaki kameralar aracılığı ile evlerinden televizyonda izleniyor (Biri Bizi Gözetliyor). Ne kadar kanlı, ne kadar çekişmeli bir yarışma olursa o kadar memnuniyet duyuluyor( gelin kaynana yarışmalarında yaşanan kavgaları hatırlayalım ve izleyicilerin sonrasında bu kavga ve tartışmalardan nasıl keyfi alarak söz ettiklerini düşünelim). Eğer biraz sakin geçerse arenada zaman Oyun Kurucular diye adlandırılan ve oyunun içeriğini hazırlayan ekip tarafından yapılan bir müdahale ile oyuna heyecan katılması(!) amaçlanıyor.

Tüm bu yazdıklarımdan korku kitabı diye bir sonuç çıkarılması doğru olmaz. İşin içine aşk da giriyor :)

Fakat kazanan tek bir kişi olmalı! Ve bu aşk da sadece oyunu kazanmak için bir strateji olabilir mi? Okuyup görmek, öğrenmek lazım :)

Sürükleyici bir dille yazılmış, bu tarzdan hoşlananlar için önerebileceğim bir kitap.

Keyifle okumalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder