12 Haziran 2011 Pazar

HARUKİ MURAKAMİ HAKKINDA…


Vikipedi’de yazar hakkında bilgi

Haruki Murakami (Japonca: 村上春樹) 12 Ocak 1949 yılında Japonya'nın Kyoto kentinde dünyaya gelmiştir. Babası bir Budist din adamı olan Haruki gençliğinin büyük bir bölümünü Kobe'de geçirmiştir.

 Üniversite öğrenimini Tokyo’daki Vaseda Üniversitesi'nde tamamlayıp 1975’te mezun oldu. 1986 - 1995 yılları arasında ülkesinden uzakta Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşadı.

Yazarın ilk kitabı olan “Kaze no uta o kike” Gunzou Edebiyat Ödülü'nü almıştır (1979). Bu eseri takiben yazar “Hitsuci o meguru Booken” (1982) isimli romanını yazdı. Yazar bu eseriyle de Yeni Yazarlar Noma Edebiyat Ödülünü aldı. Ödül alan iki kitaptan sonra “Sekai no ovari to haado boirudo” (1985) geldi ve bu kitap da Tanizaki Ödülü’nü kazandı. Fakat yazarı dünyaya tanıtan ve kendinden söz ettiren kitabı tam 16 dile çevrilmiş olan “İmkânsızın Şarkısı (Norvei no Mori)” (1987) olmuştur. 1995’te yayımlanan “Zemberekkuşu'nun Güncesi” kitabı ile de ertesi yıl Yomiuri Edebiyat Ödülünü de kazanmıştır.

Haruki günümüzde Amerikan kültürünün etkisi altında kaldığı ve aşırı Batıcı olduğu eleştirilerine maruz kalmaktadır. Fakat yine de Japonya’nın XX. yüzyıldaki en büyük yazarlarından biri olarak kabul edilir.

Okur Yazar Nane Şekeri yazar hakkında der ki…

Ben bu yazarla nasıl bu kadar geç tanıştım?

Kızıyorum kendime.Tek bir kitabını okudum ve çok beğendim.Diğer kitaplarını da listeme almış bulunmaktayım.

Japon yazarlar ile ilk kez lisede Yasunari Kavabata’nın Karlar Ülkesi kitabı ile tanışmıştım.Çok etkilemişti beni.Kavabata’nın intihar ederek hayatını sonlandırdığını öğrendiğimde de çok üzülmüştüm.

Kavabata’dan Murakami’ye dönersek.Hayalgücünün ustaca kullanımına olan fazlasıyla hayranlığıma gayet güzel bir şekilde hitap etmektedir.

Keyifle okumalar….





2 yorum:

  1. Haruki Murakami harika bir yazar. Klasik edebiyatı sevdiğime ramen benim en sevdim yazarlardan biri.
    Yabani koyununun izinde kitabını okumayı tavsiye ederim. Bu kitaba bayılıyorum. Gerçi bütün kitaplar değişik ve ilginç. Maalesef onun türkçe kitapları az.

    YanıtlaSil
  2. Öneri ve yorumun için teşekkür ederim.Kitabı listeme aldım bile :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil