30 Mayıs 2011 Pazartesi

NATIONAL GEOGRAPHIC –HAZİRAN 2011


Haziran sayısının ana konusu dünyadaki Çocuk Gelinler.Çeşitli ülkelerde, çeşitli kültürlerde küçük yaşta evlendirilen kızların öyküleri anlatılmış.Çok etkileyici.Yazının bir yerinde de dediği gibi”…Bu kültüre yabancı biri, çocuk gelinleri kurtarma senaryolarına kapılabilir:Kızı kap,etrafındakileri bir yumrukta yere ser ve kaç.Ne yaparsan yap , ama bunu durdur…” diye içinizden geçiriyorsunuz.Akıl almıyor.

Denizler ve biyoloji benim gibi sizin de ilgi ve bilgi alanınızda büyük yer kaplıyorsa Sualtından Med Cezir Manzaraları yazısını beğenerek okuyabilirsiniz.Çok sistematik olmasa da bu bölgedeki hayvan ve bitki yapısı hakkında pek çok fotoğraf da bulabiliyorsunuz.

Türkiye’de ,Göbekli Tepe’deki dünyanın en eski tapınağı üzerine bir yazı da bu ayki derginin konularından bir tanesi ( henüz bu yazıyı ben de okumadım).

Ve son derece etkileyici fotoğraflar!!!Hele bir de fotoğrafçılıkla ilgili iseniz sadece bir tane resme bile uzun uzun bakmaktan kendinizi alamıyorsunuz.Biraz da fotoğrafı çekeni kıskanarak J En azından ben kıskanarak inceliyorum J

Keyifle okumalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder