15 Ocak 2012 Pazar

KABA SABA MASALLAR

Kitabın Arka Kapak Yazısı

Bir dilencinin malikane kapısında inildemesiyle başlar masal. Kimin masal kimin gerçek hikayeler sevdiği gözünden okunamaz ya, bu malikane sahibi de masalı seviyor işte.

Ve anlatılmasını istiyor yeni dilenci, eski Şövalye Lancelot’tan kendi zamanını, yaşadıklarını ve Kral Arthur’un Yuvarlak Masa Şövalyeleri’nin ters yüz edilmiş hallerini ya da Hektor ile Aşil’in ‘masalsı’ hikayesini.. .

Başlıyor dilenci-şövalye de güzeller güzeli Elaine’nin yardımıyla masallarını anlatmaya ve yedikleri içtikleri yanlarında kâr kalarak!...

Merak ediyorsanız siz de bir göz atın hangisinin masal hangisinin gerçek olduğuna bakarak.

Okur Yazar Nane Şekeri kitap hakkında der ki…

Aman efendim bu kitabı nereden başlasam da anlatsam sancıları içerisindeyim.

Kitabın bana geliş şeklinden mi ,ne kadar beğendiğimden mi, yazarına olan hayranlığımdan mı başlasam bilemedim.

Kaba Saba Masallar, çok uzun zamandır aradığım, bir süre bulmak için bayağı bir çaba sarf ettiğim bir kitaptır.

Tam aramalarıma ara verdiğim ,  hatta utanarak itiraf ediyorum unuttuğum  zaman mekan kavramlarını karıştırdığım bir mesai gününde çok sevgili iki arkadaşım tarafından bir kargo ile bana hediye edilmesi ile kavuştum  kitabıma.

Beklemediğim bir anda hediye almanın güzelliği, bu hediyenin bir kitap olması , üstelik bu kitabında en sevdiğim yazarlarından birine ait ve benim peşinden koştuğum bir kitap olması gibi bileşenlerin oluşturduğu mutluluk halim ile havalara uçtuğum bir anın yaşanması …

Canım arkadaşlarım beni böyle bir ruh haline sokuverdiler J

Hemen akşam iş çıkışı serviste başladım okumaya.

Çok güzel,  çok eğlenceli bir kitap. Açık saçık ve muzır bir anlatım dili var hemen baştan söyleyeyim. Adı üzerinde Kaba Saba Masallar işte J

Baştan sona ağzım kulaklarımda okudum.

Kahramanlarımız Baron, karısı ve kızı akşam yemeğine yeni papazlarını davet ederler.Baron’un tek derdi yeni papazın da eski papaz gibi masal anlatma yeteneğinin olmasıdır.Ama insan her zaman umduğunu bulamıyor .Yeni papaz  bu çizgiden biraz uzaktır J

Neyse beklenmedik iki konuk ile değişen akşam yemeği programında tam da Baron’un istediği gibi masallar anlatılmaya başlanıııır J

Bildiğimiz efsaneleri ve bu efsanelerin kahramanlarını farklı bir anlatım ve yaklaşım ile dinlemek çok eğlenceli oluyor.

Truva Kenti’nin düşüşü, Merlin ve Arthur’un hikayesi gibi…

Hiçbir anından sıkılmadan okudum. Değişiklik bir şeyler okumak isterseniz kitaptan ediniverin J

Keyifle okumalar…

2 yorum:

  1. ben bunu okumalıyım!!! :) not ediyorum, mizahi yönü olması güzel :) sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Maya,ben de senin yazını okudum.Tam da kitap okuma dönemine denk gelmiş.Hemen al :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil