13 Kasım 2011 Pazar

FOTO ATLAS – KIŞ 2011

Eveeet yine büyük bir mutluluk ile Foto Atlas dergisinin kış sayısının çıktığını duyurmak istiyorum J

Veeee hemen bu sayısında nelerden bahsedilmiş ona geçmek istiyorum.

Turgut Tarhan -  Yıldız Hareketleri Gecenin Renkleri - Gece yıldız ve gökyüzü çekimi üzerine bir yazı  ve çekim örnekleri ile birlikte anlatılmış.Örnekleri incelemek de nasıl çekildiğini okumak da çok keyifli.Benim ilgimi çeken yazılardan birisi oldu.

Cüneyt Oğuztüzün – İş Başında Çalışanları Fotoğraflamak Açıkhavada, doğada çalışan kişilerin fotoğraflarının çekimi ile ilgili bir yazı.Yöntemler,incelikler…Şu ana kadar hiç bu konuda bir çekim yapmadığım için ihtiyaçlarımı ne olabileceğini bilemeden okudum.Sanırım biraz deneme yaptıktan sonra yeniden bu yazıya bir bakacağım.

Atlas Fotoğrafçılarından Yansımalar - Çeşitli mekanlarda kullandıkları yansıtıcı yüzeyleri ( su,ayna,cam…) nasıl ve hangi teknikle kullandıklarını anlatıyor.Çok faideli.Sık kullanılan ve örneklerini çok gördüğüm bu tip fotolarda uygulanan bu tekniğe  profesyonel fotoğrafçıların nasıl baktığı ve nasıl kullandığı anlatılıyor.

Sinan Çakmak – Karanlığın Keşfi Çok yüksek ISO da çekim üzerine bir yazı.

Ali İhsan Gökçen – Zamanın Ruhu – Doğada Devinim – Çok öğretici bir yazı.Benim üzerinde uğraştığım ama yapamadığım noktaları anlayabilmem için çok yararlandım.Söylemeye gerek var mı bilemiyorum fotolar yine nefissss.

Ozan Bilgiseren – Çarpık Netlik – Lens Baby ile Bakmak Bu konuda hiçbir bilgi ve fikrim yoktu.Detaylı öğrenilecekler listeme bir yenisini ekledim J

Özlem Demircan – Mucizeyi Görmek – Doğum Fotoğrafçılığı – Doğum fotoğrafçılığı hiiiiç ilgimi çekmeyen bir konu.Bununla birlikte Özlem Demircan’ın anlatımı çok güzel.Gerekli detayları çok iyi yazmış.Konu ilginizi çekiyorsa faydalanabileceğiniz, benim gibi konu ilgi alanınızda değil ise yazının güzelliği için okunmalı.

Derginin en sonunda yeni çıkan fotoğraf makinesi modelleri her zaman olduğu gibi tanıtılmış.Faideli.

Derginin bu sayısının eki ise Portre Fotoğrafı Nasıl Çekilir? Kitapçığı detaylı anlatacağım.

Keyifle okumlalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder