3 Nisan 2011 Pazar

YANN MARTEL HAKKINDA…



Yann Martel (25 Haziran, 1963 doğumlu), Pi'nin Yaşamı (Life of Pi) adlı romanıyla 2002 Man Booker Ödülü'nü kazanan Kanadalı yazar. Başbakanına 4 yıl boyunca her pazartesi kitap göndermiştir.

Booker ödüllü yazarın eylemi için açıklaması ise şöyle:“Kimin ne okuduğu, kitap okuyup okumadığı kendi bileceği iş. Sıradan insanların ne yaptığı beni ilgilendirmiyor, insanlara nasıl yaşayacaklarını söylemek bana düşmez ama benim üzerimde söz hakkı olan insanlar söz konusu olunca durum farklı. Onların okumalarını istiyorum çünkü sınırlı, vasat hayalleri birgün benim kabuslarıma dönüşebilir”

Okur Yazar Nane Şekeri yazar hakkında der ki…
Burada yazarlar hakkında bilgi bölümünde daha güvenilir bilgiler olduğunu düşünerek kitabın içindeki tanıtımdan ,Vikipedi'deki bilgilerden ya da varsa yazarın kendi sitesinden yararlanıyorum.
Yararlandığım bu kaynaklardan Yann Martel hakkında sadece Vikipedi’de bilgi bulabildim.Bu bilgi de çok yeterli gelmedi benim için.Bununla birlikte yazarın eylemini de çok beğendim :)
Sadece bir tane kitabını okuduğum için genel olarak tarzı üzerine kendi görüşlerimi de uzun uzun yazamıyorum.
Ama okuduğum tek kitabı Pi’nin Yaşamı çok beğendiğim,anlatım tarzındaki farklılığın yanı sıra yarattığı karakterleri de çok değişik bulduğum bir yazar diyebilirim.
Diğer bir ünlü romanı de 1996’da yazmış olduğu “Self” miş.İleride okursam burada yazıyor olurum.
Keyifle okumalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder