5 Nisan 2011 Salı

AYFER TUNÇ HAKKINDA…


Ayfer Tunç 1964’te Adapazarı’nda doğdu. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi.
Üniversite yıllarında çeşitli edebiyat ve kültür dergilerinde yazılar yazmaya başladı. 1989 yılında Cumhuriyet gazetesinin düzenlediği Yunus Nadi öykü Armağanı’na katıldı, Saklı adlı yapıtıyla birincilik ödülünü aldı.
1999-2004 arasında Yapı Kredi Yayınları’nda yayın yönetmeni olarak görev yaptı. 2001 yılında yayınlanan ve okurdan büyük ilgi gören Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek-70’li Yıllarda Hayatımız adlı yapıtı, 2003 yılında yedi Balkan ülkesinin katılımıyla düzenlenen Uluslar arası Balkanika Ödülü’nü kazandı ve altı balkan diline çevrilmesine karar verildi.
Aynı kitap Suriye ve Lübnan’da Arapça olarak yayınlandı. Tunç’un 2003 yılında Sait Faik’in öykülerinden hareketle yazdığı Havada Bulut adlı senaryosu filme çekildi ve TRT’de gösterildi.
Okur Yazar Nane Şekeri yazar hakkında der ki…

Bu kitap yazarın okuduğum tek kitabı. Kitap her elime geçtiğinde ya da kendisinden bahsetsem kendime Ayfer Tunç’un diğer kitaplarını da okumalısın diyorum ama elimdeki kitaplara döndüğümde hep ertelemiş olduğumu görüyorum, biraz da kendime kızıyorum.

En kısa zamanda bir kitabını daha okumalıyım Ayfer Tunç’un.

Sevgili Leylak Dalı'nın önerisi ile bu kitap "Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi" olacak diye planlıyorum.

Keyifle okumalar…


2 yorum:

  1. Tesadüfen bugün arkadaşım kendisinde Ayfer Tunç'un ilk kitabı olduğunu söyledi ve okumam için bana verdi.Siz de bugün o kitaptan bahsettiniz,paylaşmak ne güzel:)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir tesadüf olmuş gerçekten.Okuduktan sonra yorumlarını bekliyorum :)

    YanıtlaSil