4 Nisan 2011 Pazartesi

BİR MANİNİZ YOKSA ANNEMLER SİZE GELECEK


Kitap Tanıtımından
Ayfer Tunç'un büyük ilgi gören kitabı Bir Mâniniz Yoksa Annemler Size Gelecek,2003 yılında altı Balkan ülkesi arasında düzenlenen yarışmada Balkanika ödülüne değer görülmüş, Tunç, bu ödülü alan ilk Türk ve kadın yazar olmuştu.
Bu kitap, alt başlığından da anlaşılacağı gibi,70'lerin Türkiye'sinin bir portresini çiziyor.
Yazar, bir kuşağın bütün özelliklerini ve yaşam biçimlerini aktarabilmek amacıyla başlamış çalışmaya. Bunu yaparken, kendi anılarından yararlanma yoluna gitmiş. Böylece 70'lerin Türkiye'si titiz, usta bir öykücünün kaleminden, yalın, abartısız bir bellek çalışması olarak ortaya çıkmış. Kitap,7'den 70'e bütün okurlar tarafından kâh gülümsenerek, kâh gözyaşları içinde okunacak, ama kesinlikle unutulmaz tatlar bırakacak.
Okur Yazar Nane Şekeri kitap hakkında der ki…
70’lerin tam da ortasında doğarak ilk 5 yılını kaçırdım, son 5 yılını ise yaşadım.
Aslında daha çok hatırladığım 80’lerdir benim.Ama 70’lere az da olsa bulaştığımı ve ev içinde 70’lerin etkisine tanık olduğumu söyleyebilirim.
Bu kitapta ilgimi çekip okumama neden olan ise kitabın başlığıdır.Yıllarca hiç sevmesem de komşulara gidip gelerek messengerlık rolümü yerine getirdim.Sinir olurdum ve uzun süre dil dökülerek ikna edilmek suretiyle komşulara annemlerin ziyareti için bir manilerinin olup olmadığını sordum durdum .Tabii asık suratımla J
Kitabın içindeki notuma baktım da 2002 yılında okumuşum.
İçindekilerden bir kısmına kendim tanık olarak, bir kısmına büyürken ve büyüdükten sonra annemin anlattıklarını dinleyerek, geri kalanına da bu kitaptan okuyarak öğrendim.
Ayfer Tunç, kitapta cep fotoromanlarından, deterjan reklamlarına,krem reklamlarına,çocukların oynadıkları oyunlara kadar o dönemi çok keyifle anlatmış.
Ben okuduktan sonra anneme vermiştim.Hem okuyup hem de kendi dönemine denk gelenleri anlata anlata çok mutlu olmuştu J
70’lerde yaşamı güzel bir dille okumak,hatırlamak isterseniz bu kitaba bir şans veriniz.
Keyifle okumalar…





2 yorum:

  1. Keyiflidir bu kitap çok ama ben yazarın tüm külliyatını okumuş biri olarak "Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış ...." romanını tek geçerim. Okumadıysan önermekteyim:)))

    YanıtlaSil
  2. Leylakcığım, öneri için teşekkürler. Alıp okuyacağım.
    Yazar hakkında hazırladığım ama henüz buraya eklemediğim son yazımı okuyup da yorumlamışsın gibi oldu:)
    Bu akşam ekleyeceğim yazıya bir göz at istersen :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil