22 Ekim 2011 Cumartesi

HIERONYMUS BOSCH


Nefis bir kitap serisi keşfettim.Yapı Kredi Yayınları’nda ressamların hayatlarını eserlerini anlatan kitaplar serisi.

Ben ilk olarak en sevdiğim ressam olan Hieronymus Bosch’un kitabını aldım.Ve çok beğendim.Kitaptaki anlatımın yalınlığının yanında Bosch’un resimlerini hem bütün olarak hem de içersinden kesitler alarak göstermesi çok başarılı.Çünkü Bosch’un resimleri bitmeyen detaylarla dolu.Hepsini bu kesitlerde göremeseniz de resmin bütününde gezebilmeniz, görebileceğini en fazla detayı görebilmeniz için çok faydalı.

Bu özelliğin üzerinde neden durduğumu hemen açıklayayım.Lise’de Bosch’un Cehennem resminin  reprodüksiyonunu almıştım.Hala odamda duvarımda asılıdır ve ben neredeyse 18 senedir hala yeni  yeni detaylarını görebilmekteyim J Her tablosunu böyle çalışan bir ressamın resimlerinde dolaşırken hele de ilk kez ise bir rehber hiç de fena olmuyor J

Bosch hakkında okuduğum ilk kitap bu değil.Daha önce okuduklarımda ya da onun hakkındaki yazılarda Bosch’un eşi benzeri olmayan hayal gücü hep rahatsız bir düşünce yapısı ile dolaylı ya da dolaysız ilişkilendirilmişti.Bu kitapta öyle değil ve bu beni çok mutlu etti.Dehasının fark edildiğini görmek çok güzel.

Böylelikle Bosch’un neden benim en favori ressamım olduğunu da açıklamış oldum.Muhteşem hayal gücü!!!!! Beni büyülüyor.

Hadi diğer favori ressamlarımı da söyleyivereyim Frida Kahlo ve Dali.Yine hayal gücü işte J

Uzun yıllar resim yaptım.Resimle çok içli dışlı oldum.Uzun zaman sonra sadece okuyarak edilgen bir şekilde de  olsa resim dünyasına adım atmak da çok iyi geldi.

Çok kısa zamanda şıp diye okunacak bir kitap ama ben başucu kitabı olarak okudum.Her gün uyumadan önce Bosch hakkında okumak ve resimlerini incelemek çok dinlendirici oldu.

Ressamı bana göre çok güzel anlatan kitaptan alıntı bir ifade ile yazımı burada sonlandırıyorum.

“Bu ressamın eserlerini diğer ressamların çalışmalarından farklı kılan şudur : diğerleri insanın dış görünüşünü resmetmeye çalışırken,Bosch insanın iç dünyasını ,iç görünüşünü resimlemeye çabalamıştır” – Juan de Siguenza

Keyifle okumalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder